Folk ilsken häst

nu har vi äntligen kommit oss från sunderbyn skönt! dom hitta inget på lillkillen men han fick stanna ändå natten som var...

snart ska jag till stallet och gå med chezzi får inte rida eftersom hon fick sprutan igår. just ja jag skulle ju berätta om vaccineringen som tog hela 50 min. tar ju egentligen 2min om man har en häst som står stilla vilket inte jag har! hon stegra(eller lätta), vände sig, tryckte upp mig mot en vägg osv.
Jag och Andrus var väldigt eniga om att man borde ge henne från ett blåsrör i hagen;P då vi hade tjorvat ett tag bestämmde vi oss för att sätta kanylen först och trycka in vätskan sen men hon skaka bara av sig nålarna! stack henne säkert 5 ggr..
men som sagt efter 50 min så var det klart.
Andrus berätta att då chezzi fick sitt föl så kom inte efterbörden då ringde Maria distriktveterinärerna, ingen veterinär ville fara då dom hörde att det var chezzi så dom skicka Andrus som var ny till att fara han hade ju ingen erfarenhet av henne dom sa bara att du får ta den där "folk ilskna" hästen haha;D lilla bebi chezzi inte är hon folk ilsken snarare veterinär ilsken haha;D


nä nu ska jag fara till lilla monstret:)

Kommentarer
Postat av: Tina

haha ojdå;) chezzi då, hon som är så snäll annars;)

2009-11-03 @ 19:20:00
URL: http://tinahanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0