en jävla massa skit!

somvanligt på skolan hade vi måndag och tisdag heldagar i stallet igår hade jag stalltjänst och praktiskt,
den praktiska lektionen tränade jag bandagering på aisha:) den lektionen var dessutom kombinerad med engelskan så yvonne var ute i stallet. gick faktiskt ganska så bra för mig yvonne sa att hon hade aldrig hört mig prata så mkt engelska på en lektion som igår, gick till å me så långt att jag snacka engelska med hästen och det är verkligen inte likt mig!:O ;D
Efter lunch red min grupp ut, jag red sombie en ny häst som är inlånad på prov! ganska fint gick han i slutet men jag har ganska svårt för att byta häst bara så där känner mig typ som en nybörjare ibland haha:)

idag hade jag harvning och körning, i lööv harvning!;D men körningen var också kul vi körde ut mellan kyrkstugor och allt möjligt, jag och bellis körde lukas och då står läraren bakom så då får man dessutom en massa instruktioner hela tiden och det är inte helt fel!:)

ikväll var jag först hos chezzi, var och galoppa på en äng träna lite kondis på henne å jävlar så svettig hon vart ändå red jag bara 40 min typ. emmy mockade och fixa stallet åt mig medans jag var ute, för sen drog vi till sikfors till twiggan.
carina en som äger en häst i stallet har byggt en profisorisk rund "corall" på ett hörn av ridbanan eftersom resten är stenhårt! vi löslongerade twiggan hon var jätte duktig och uppmärksam påm vad man sa åt henne:D

klockan 7 hade vi möte på VRF om vad vi ska göra på 20 års jubileumet och jag tror det blev att fara ut och äta och sen hyra nån gård i sikfors och vara där resten av kvällen men he blir nog bra!


nåja nu ska jag gå och lägga mig och väcka danne för han snarkar här bredvid haha;D imorrn blir det sunderbyn med eddie... igen.. suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0