apu:)

första dagen på apu igår, vi börja 12 för att benita var på möte så vi tog bussen till antnäs kl.10.45
och benita hämta oss i antnäs när vi kom till ridskolan fick vi byta om i ett skitfint uterum med typ bubbelpool, bastu, en knösduch och ett till badkar för två, det rummet hade inte varit så dumt att ha hemma!:D

sen fick vi fylla hö och vatten till ridskolehästarna kolla på lite unghästar och ta in hästarna ett B-ponny sto hade ett litet fölsto isabellfärgad med bläs hur söt som hellst kan jag lova!;P och när bella skulle ta in ett annat ponnyföl busa den hur jättemkt och sparka sin mamma som jag ledde rakt i magen:O stackars mammisen!
sen sparka den bella rakt i röven!;P haha ont fick hon också.

vi blev lite rädda för fikarummet i stallet att vi skulle behöva sitta och äta där det var lite äckligt med flugband i taket med massor med döda flugor på, och ingen micro fanns det! men i det nybyggda ridhuset  var det tydligen ett nytt fint fikarum med micro och spis osv.:D men vi skulle gå på rundvandring idag i det nya stallet, ridhuset.

sen fick vi veta att våra arbetstider är 10-4 varje dag ganska slappt med lite korta dagar;) men det kommer bli jätte långt att gå från bussen till ridskolan varje dag! men igår fick vi sktjus till bussen av en mycket skäggig kille haha jag fick titta ut genom fönstret för att inte börja skratta;D

när jag kom hem for jag och danne och åt på pitstop och handlade sen var jag i stallet med mammis och på kvällen kom sara och krull och hälsade på oss:).


/Linnea:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0